گــــروه تـاســیـســاتــی دایــــی یاســــر

DAEE YASER INSTALTION GROUP... مجری سیستم های مدرن ساختمانی صنعتی و کشاورزی

گــــروه تـاســیـســاتــی دایــــی یاســــر

DAEE YASER INSTALTION GROUP... مجری سیستم های مدرن ساختمانی صنعتی و کشاورزی

گــــروه        تـاســیـســاتــی        دایــــی یاســــر

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

نویسندگان

معرفی سیستم گرمایش از کف برقی و کاربردهای آن

پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵ ب.ظ

گـرمـایـش از کـف بـرقـی

             

گـروه تـاسـیسـاتـی دایـی یـاسـر

          

گرم کردن خانه فقط با استفاده از برق و بدون هیچ گونه وسایل گرمایی دیگری مثل شوفاژ ، بخاری و غیره  بطور چشم گیری در حال افزایش می باشد خصوصا جاهائی که از شهر دور هستند یا مشکل گاز یا عدم دسترسی به نفت یا گازوئیل دارند و یا ویلاهای خارج از شهر که در هفته یک یا دو بار بیشتر مورد استفاده قرار نمی گیرد . پس  استفاده از گرمایش ازکف برقی می تواند بهترین راه حل باشد.

       

اصولا سیستم های حرارتی – الکتریکی یا گرمایش از کف برقی به دو دسته  تقسیم می شوند:

الف –  بصورت فیلم حرارتی با کاربرد  در بخش مسکونی و اداری و فقط با پوشش پارکت و لمینیت مورد استفاده قرار می گیرد .

ب –  کابل های حرارتی که  هر جا که تصور کنید از ساختمانی و مسکونی تا تجاری ، صنعتی ، اداری  کاربرد دارد و قابل نصب در کف ، دیوار ، سقف ، بتن ،بدنه لوله و مخازن ، داخل لوله ناودان باران ، گاتر ،  آسفالت ، چمن ، سنگ ، کاشی و غیره بدون محدویت کاربرد وسیع دارد .

شرح فیلم حرارتی و کاربرد آن

۱ – نوعی  فیلم حرارتی کربنی است که فقط کاربرد آن در زیر پارکت و لمینیت بوده و از جنس پلی استر بسیار نازک  می باشد.

این سیستم دارای ترموستات قابل برنامه ریزی نیز بوده و حتی می توان با افزایش تعداد ترموستات ها گرمایش از کف را به بخش های گوناگونی تقسیم کرده و در ساعت هائی که در منزل کسی نیست  به طور اتومات سیستم را خاموش و روشن نمود .

از این سیستم باید به صورت ترکیبی با دیگر تجهیزات گرمائی مثل شوفاژ و رادیاتو ر یا به تنهائی در بعضی از موارد خاص مثل عایق کاری اساسی دیوارها ، سقف و پنجره ها ( ولی با دمای کمتری ) استفاده نمود.

 

همچنین با توجه بااستاندا رهای بکار رفته در این سیستم خطر آتش سوزی و برق گرفتگی بطور کامل منتفی است . مصرف برق درهرمترمربع در حدود ۶۰ الی  ۸۰ وات بوده ومخصوص ویلا های بدون گاز یا واحدهای بروی پیلوت که که کف سردی دارند گزینه خوبی است . نصب همزمان با پارکت یکی ازمزایای این سیستم است .

لازم به ذکراست هزینه اولیه این سیستم گران قیمت است . ولی  با برنامه ریزی و طراحی درست و اصولی می توان قیمت اولیه را به اضافه هزینه برق را کاهش داد . بهترین گزینه برای ویلاهای خارج  ازشهرکه مشکل گاز دارند و زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرند (حداقل هفته ای یک یا دوبار) ضمن اینکه می توان این سیستم را ازراه دور روشن و راه اندازی نمود. بطور مثال در یک واحد ۱۰۰ متری از این مدل سیستم  در حدود ۶۰ الی ۷۰ متر بیشتر  استفاده نمی شود .

این سیستم قادر می باشد  گرما را به شیوه ای آیده ال پخش کرده و با کاهش جریان هوای نامطلوب . میزان گرد و غبار را کاهش دهد . ضمن اینکه آسودگی  بی نظیری رافراهم کرده از لحاظ عملکرد اقتصادی ، قابل اطمینان بوده و عمری طولانی دارد .

این سیستم محصول مناسبی برای کف های چوبی کاذب یا لمینیت شده محسوب می شود و استاندارهای ایمنی و سلامتی نیز با محدود شدن حداکثر دمای کف تا ۲۷ درجه سلسیوس  توسط ترموستات رعایت شده اند .

مزایای زیادی دارد از جمله :

نازک بودن بسیار زیاد فیلم حرارتی  ، نصب ساده ، کارائی بالا ،  گرم شدن کف با سرعت بالا ،  نصب پارکت مستقیما بروی ورق ها بدون هیچ گونه وسایل اضافی  ،  قابل تنظیم شدن دما و حرارت با ترموستا ت ، مصرف کم برق و ده سال ضمانت این سیستم می باشد .

گرمایش برقی یا فیلم حرارتی پشت آینه ای ( برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام )
بهترین انتخاب برای هتل ها ، هتل آپارتمان ، مهمانپذیرها ، مسکونی ، استخرو حمام های عمومی و شخصی
با نصب آسان نوعی دیگر از فیلم های حرارتی بسیار نازک ( کمتر از ۵ / ۰ میلیمتر) در پشت آینه های داخل حمام از بخار گرفتن آن جلوگیری کنید . و علاوه بر ایجاد دوام عمر بیشتر آینه ( ازبین رفتن جیوه ها ی پشت آینه در اثر رطوبت ) ، در موقع استحمام خود را بهتر و تمیز تر ببینید .

در بخش مسکونی شما می توانید بجای مدل فیلم حرارتی که در بالا توضیح داده شد  از کابل ها ی حرارتی نیز استفاده کنید چراکه بر خلاف فیلم حرارتی به تنهایی قادر است محیط شما را بدون نیاز به وسایل گرمایی ثانویه گرم نماید . ولی توجه داشته باشید این مدل ( کابلی ) که برای گرمایش ازکف بکار می رود مخصوص نصب در زیر کاشی و سرامیک می باشد .  و شما نمی توانید مثل مدل  فیلم حرارتی مستقیما  بروی آن پو شش پارکت را انجام دهید بلکه باید اول  بروی آن سیمان کرده بعدا پوشش نهایی شامل  سرامیک ، سنگ و  یا پارکت را انجام دهید.

تفاوتهای مهم و اصلی گرمایش ازکف با آبگرم و برقی :

اگر تصمیم به اجرای گرمایش ازکف در مکان و محل مورد نظر خود هستید قبل از آن تفاوتهای اساسی و معایب و مزایای هر دو سیستم ( هیدرونیک یا آبی ، برقی ) را بدقت مطالعه کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید :

۱ – درسیستم گرمایش ازکف آبی برای گرم شدن کف در یک محیط سر بسته به حداقل سه ساعت زمان  نیاز دارید   –  در حالی که در سیستم گرمایش از کف برقی حداقل نیم ساعت  زمان برای گرم شدن نیاز دارید .(نصب ترموستات قابل برنامه  ریزی الزامی است . )

۲ – در زمستان بعلت لوله کشی درکف ساختمان و نصب پکیج در صورت خاموش شدن ناگهانی و یا عمدی سیستم گرمایی ، در اثر برودت و سردی هوا احتمال ترکیدگی هردو مورد دور از انتظار نیست – در حالی که در سیستم گرمایش ازکف برقی چیزی بنام ترکیدگی لوله و پکیج و ایجاد خسارت وجود ندارد .

۳- نصب سیستم گرمایش از کف معمولی وقت گیر، تخصصی واحتیاج به تعمیر و نگهداری دارد (از لوله کشی گرفته تا نصب پکیج به اضافه هواگیری  لوله ها وغیره ) در حالی که گرمایش از کف برقی نیازی به  لوله کشی در کف ، نصب پکیج ، هواگیری سیستم ،  تعمیر و نگهداری پکیج و یا لوله ها وغیره نداشته  و به آسانی نصب و اجراء شده و تخصص خاصی نمی خواهد . ( حتی در مواردی می توانید آنرا جمع کرده و در مکان دیگری دوباره مورد استفاده قرار دهید )

۴ – سرعت اجرای گرمایش ازکف آبی حداقل دو روز – در گرمایش از کف برقی فقط  دو ساعت

۵- در گرمایش ازکف آبی محدویت دارید یعنی هرجائی مثل پستی و بلندی درکف ، روی بدنه دیوارها ، یا در شیب زیاد (رمپ) یا ساختمانهای دوبلکس  سیستم لوله کشی  احتیاج به تخصص ، تجربه و امکانات خاصی نیاز دارد – در حالی که در گرمایش ازکف برقی در هرجا و مکانی که احتیاج به گرما دارید می توانید ازآن استفاده کنید.بدون محدویت ، بدون تخصص زیاد و …..



۶ – هزینه اولیه سیستم گرمایش ازکف آبی نسبت به سیستم برقی کمتر است .

۷ – در گرمایش ازکف آبی احتمال نشتی لوله در اثر ترکیدگی  بهر دلیلی اعم از یخ زدگی  یا کیفیت پایین لوله ها وجود دارد در سیستم گرمایش ازکف برقی به هیچ وجه این جور چیزی وجود ندارد .

۸- در گرمایش ازکف آبی نیاز به بولیر و برق ( پکیج ، مو تو رخانه ، آبگرمکن خورشیدی ) برای تامین آب گرم و انتقال آن به لوله ها دارید –  در حالی که در گرمایش ازکف برقی فقط به برق احتیاج پیدا می کنید .

۹- در سیستم گرمایش ازکفی که با آب گرم کار می کند برای پوشش روی لوله ها حداقل به ۴ سانت ملات احتیاج دارید( بدون سرامیک ) . در حالی که در سیستم گرمایش ازکف برقی حتی با سرامیک به ۲ سانت کف سازی نهایی نیاز دارید . (مناسب برای جاهایی که بدنبال ضخامت کم می گردند. )

۱۰ – در سیستم گرمایش ازکف معمولی با اضافه کردن کف سازی اولیه ، تراز کف ، عایق کف ، قطر لوله ها ، ملات روی لوله ها  و ملات بعدی جهت  نصب سرامیک در خوش بینانه ترین حالت ۸ الی ۱۰ سانت ارتفاع نیاز دارید – در حالی که در گرمایش از کف برقی با حذف همه این موارد با سرامیک و ملات فقط و فقط ۲ الی ۳ سانت .

ارتباط با ما:

        

کرج کمالشهر

    

09120317917

       

09113523175 

          

دایی یاسر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۶
Daee Yaser

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی