گــــروه تـاســیـســاتــی دایــــی یاســــر

DAEE YASER INSTALTION GROUP... مجری سیستم های مدرن ساختمانی صنعتی و کشاورزی

گــــروه تـاســیـســاتــی دایــــی یاســــر

DAEE YASER INSTALTION GROUP... مجری سیستم های مدرن ساختمانی صنعتی و کشاورزی

گــــروه        تـاســیـســاتــی        دایــــی یاســــر

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

نویسندگان

کابرد اینورتر پمپ آب و مزایای آن

پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷ ق.ظ

کاربرد و معرفی اینورتر پمپ آب

                 

گروه تاسیساتی دایی یاسر

                   

آب و انرژی، منابعی ارزشمند هستند؛ استفاده صحیح از آن ها می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند و در کنار آن، هزینه ها را نیز کاهش دهد؛ محصولات کمپانی DG FLOW این امکان را برای شما فراهم می کند که تا حد زیادی در مصرف آب و  برق صرفه جویی کنید و در هنگام مصرف آسودگی خیال و آسایش را داشته باشید :

     

 

اینورتر (Inverter) یا مبدل برق دستگاه الکترونیکی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. جریان ACتبدیل شده می توانند بر اساس نیاز در هر ولتاژ و فرکانسی باشد که بوسیله ترانسفورماتورهای مناسب و مدارها کنترل می شود.

ویژگی های اینورتر پمپ آب:

کاهش انرژی مصرفی و لذا کاهش هزینه برق، کاهش جریان راه اندازی و در نتیجه طولانی شدن عمر موتور ، امکان تغییر سرعت موتور، امکان تغییر جهت حرکت موتور، داشتن حفاظت در برابر اضافه بار، امکان کار موتور در شرایطی که ولتاژ ورودی متغیر است، امکان کنترل از راه دور، ایجاد سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور، برنامه ریزی کردن حرکت.

  1. بوستر پمپ های دور ثابت

ولتاژ برق مصرفی بوستر پمپ های دور ثابت ۲۲۰ ولت تکفاز،۳۸۰ ولت سه فاز و یا ترکیبی از این دو است. در بوستر پمپ های دور ثابت پیشرفته که روشن و خاموش شدن الکترو پمپ ها بصورت نوبتی صورت می گیرد، برای کنترل فشار فقط از دو پرشر سوئیچ استفاده میشود . یکی از دو پرشر سوئیچ در حداکثر فشار آب و پرشر سوئیچ دوم در حداقل فشار تنظیم میشود. با بسته شدن مدار هر یک از پرشر سوئیچ های مذکور خبر رسیدن فشار آب به حداقل یا حداکثر به تابلوی کنترل و فرمان بوستر پمپ میرسد تا متناسب با آن فرمان لازم برای روشن شدن پمپ بعدی یا خاموش شدن نوبتی یکی از الکترو پمپ های روشن بوستر پمپ صادر گردد.

در بوستر پمپ های دور ثابت از یک یا چند منبع دیا فراگمی با ظرفیت مناسب استفاده میشود .مناسبترین ظرفیت مفید منبع دیافراگمی برای ۱۵ بار روشن و خاموش شدن هر یک از الکترو پمپ های بوستر پمپ، از حاصل تقسیم ظرفیت یک پمپ بر حسب لیتر در دقیقه به تعداد پمپ های بوستر پمپ بدست می آید .راندمان منبع دیافراگمی معمولا%۳۳ است لذا حجم اسمی منبع دیافراگمی۳ برابر حجم واقعی آن خواهد بود

در خلال زمان روشن بودن یک یا چند الکترو پمپ، علاوه بر تأمین آب مصرفی، مازاد آن در دیافراگم منبع دیافراگمی ذخیره شده وموجب بالا رفتن تدریجی فشار سیستم و رسیدن آن به فشار پرشر سوئیچ حداکثر می گردد تا با بسته شدن مدار آن، فرمان خاموش شدن تنهاا لکترو پمپ روشن و یا یکی از الکترو پمپ های روشن بوستر پمپاز طریق مدار فرمان صادر گردد . از این پس آب مصرفی از منبع دیافراگمی به شبکه مصرف تزریق می شود . با مصرف تدریجی آب از منبعدیافراگمی، فشار سیستم پائین ت ابه فشار پرشر سوئیچ حداقل برسد و با بسته شدن مدار آن فرمان روشن شد نمی آید الکترو پمپ بعدی بواسطه مدار کنترل و فرمان بوستر پمپ صادر می گردد. روشن و خاموش شدن الکترو پمپ های بوستر پمپ دور ثابت به همین منوال ادامه می یابد تا آب مورد نیاز شبکه مصرف تأمین گردد.

  1. بوستر پمپ دور متغیر

از دیر باز تأمین فشار کاملاً ثابت آب با تغییرات مقدار مصرف آن یکی از آرزو های طراحان و تولید کنندگان بوستر پمپ بوده است. برای رسیدن به این هدف اولین گام ساخت دستگاهی است که بتواند دور الکتروموتورهای معمول را که با برق شهر(A.C.) کار می کنند، تغییردهد.
در چند دهه اخیر همسو با پیشرفت صنایع مختلف در جهان، صنعت برق و الکترونیک نیز از جایگاه والایی برخوردار گشته و به پیشرفت های چشمگیری نائل آمده است. گوشه ای از موفقیتهای این صنعت ساخت اینورتر است. اینورتر دستگاهی است که بوسیله آن میتوان فرکانس برق شهر را تغییر داد .در صورتیکه این برق به عنوان قدرت محرک الکتروموتورها مورد استفاده قرار گیرد، می توان دور آنها را متناسب با فرکانس برق خروجی از اینورتر تغییر داد. یکی از رایج ترین موارد استفاده اینورترها که برای اغلب مهندسین تأسیسات شناخته استشده است، استفاده از اینورتر در ساخت آسانسورهای دور متغیر. (VVVF) در صورتی که از این خاصیت اینورتر برای کنترل دور الکترو پمپ های بوستر پمپ ها استفاده شود میتوان بوستر پمپ های دور متغیر تولید نمود.

از چند دهه اخیر استفاده از بوستر پمپ های دور متغیر در ممالک پیشرفته صنعتی رایج بوده است .در این بوستر پمپ ها از الکترو پمپ هایی استفاده می شود که هر یک از آنها به اینورتر مجهز است. در کشور ایران به لحاظ قیمت بسیار بالای بوستر پمپ های دور متغیر مذکور در مقایسه با قیمت بوستر پمپ های دور ثابت معمول، استفاده از بوستر پمپ های پیشرفته دور متغیر علیرغم مزایای غیر قابل انکار آن با استقبال مواجه نگردید و تبلیغات منفی معدود سازندگان ایرانی بوستر پمپ نیز که دانش ساخت آنرا نداشتند، سهم عمده ای در عدم استقبال خریداران از این محصول بی نظیر داشت.

ارتباط با ما:

     

کرج کمالشهر

         

09120317917

     

09113523175

      

دایی یاسر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۹
Daee Yaser

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی