گــــروه تـاســیـســاتــی دایــــی یاســــر

DAEE YASER INSTALTION GROUP... مجری سیستم های مدرن ساختمانی صنعتی و کشاورزی

گــــروه تـاســیـســاتــی دایــــی یاســــر

DAEE YASER INSTALTION GROUP... مجری سیستم های مدرن ساختمانی صنعتی و کشاورزی

گــــروه        تـاســیـســاتــی        دایــــی یاســــر

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

نویسندگان

معرفی سیستم   Heat Trace   کابل حرارتی

           

گروه تاسیساتی دایی یاسر

          

 عایقکاری در تمام شرایط جوی قادر به پیشگیری از انجماد سیال درون خطوط لوله و مخازن و... در تاسیسات نخواهد بود . چنانچه دمای محیط خارج ، در یک دوره نسبتا طولانی ، به اندازه کافی پایین باقی بماند و حرکت سیال داخل لوله یا مخزن کند بوده یا ثابت بماند ، هیچ نوع عایقکاری با هر اندازه ضخامت قادر به محافظت از انجماد سیال درون سیستم نخواهد بود. عایقکاری شروع انجماد را به تاخیر خواهد انداخت و چنانچه دوره های زمانی سکون سیال کوتاه باشد ، ممکن است از  انجماد سیال جلوگیری کند . در صورتی که گرمای حاصل از حرکت سیال داخل سیستم بیش از اتلاف گرما از سطح عایقکاری با تکیه گاهها (Supports) و آویزها (Hangers) و... باشد ، ممکن است انجماد صورت نپذیرد. در مواردی که سیال داخل لوله ها یا مخزن ، راکد و دمای محیط پایین تر از نقطه انجماد سیال درون سیستم است ، تنها روش مطمئن برای جلوگیری از انجماد ، گرم کردن ســیستم با اســتفاده از روش یا ســــیستم Heat Tracing میباشد که قبل از عایقکاری انجام می شود.  مقدار گرمایی که از این طریق و برای دوره زمانی معین به سیستم داده می شود ، باید برای جایگزینی اتلاف حرارتی فرآیند مورد نظر در همین زمان کافی باشد.

        

لزوم استفاده از این سیستم جهت جلوگیری از انجماد و حفظ دما در خطوط لوله و مخازن و تانکرها و... در آیین نامه شماره 128 تاسیسات مکانیکی ســاختمان جلد چــــهارم بخش 2-5-6-7 ضخامـــت عایق لوله ها در استانداردهای BS قسمت ت آورده شده است . اجرای سیستم  Electrical Heat Tracing بعد از اجرای کامل لوله کشی و انجام عملیات مکانیکی بعد از جوشکاری و نصب اتصالات و... و قبل از عایقکاری صورت می گیرد .

کاربردها:

مصارف مسکونی و تجاری : ( Residential & Commercial Application )


بررسی استاندارد های موجود و مورد استفاده سیستم Electrical Heat Tracing  در زمینه تولید ، طراحی و اجرا در مصارف مسکونی و تجاری ، مبین ایجاد مهترین مصارف در زمینه تجاری و مسکونی به شرح  ذیل می گردد  : 


1-گرمایش از کف 


2-جلوگیری از یخ زدگی شیروانی و Gutter ( آبرو )آب باران و ناودانها


3-جلوگیری از یخ زدگی Ramp پارکینگ ها و سوح شیبدار 


4-جلوگیری از یخ زدگی خطوط لوله کشی و مخازن


5-جلوگیری از یخ زدگی مسیر های پر رفت و آمد شهری ، معابر  و..


6-جلوگیری از یخ زدگی سطوح پلکان ، راه پله ، تراس

7-استفاده در اماکن ورزشی

8-جلوگیری از یخ زدگی ریشه گیاهان در گلخانه

انواع کابل های حرارتی:

  • کابل های حرارتی با ولتاژ ثابت

این کابل ها به نوعی طراحی شده اند تا در سردخانه های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. قابلیت انعطاف بالای آنها به این معنی است که می توان از آنها در سردخانه ها بدون مشکل استفاده نمود. از این دسته از کابل ها نمی بایست برای حفظ درجه حرارت استفاده نمود. به منظور تضمین طول عمر بالای المنت های گرمایشی، ما استفاده از دستگاه های کنترل کننده را پیشنهاد می کنیم.

  • کابل های خود تنظیم کننده

یک کابل حرارتی خود تنظیم کننده از یک ماتریس نیمه رسانا که بین دو رسانا قرار داده شده و جریان به آن اعمال شده است، تشکیل شده است. مقاومت حرارتی این ماتریس با افزایش دمای آن افزایش یافته، تا زمانی که کابل به تعادل حرارتی با محیط خود می رسد. هنگامی که دما به ثبات می رسد، مقاومت کابل در حداکثر مقدار خود بوده و مصرف برق آن کمترین مقدار است. کابل حرارتی نیز مشابه با بسیاری از المنت های حرارتی است که به موازات هم قرار داده شده اند؛ از این رو توان آن به طولش بستگی ندارد.

مزیت های کابل های خود تنظیم کننده:

صرفه جویی انرژی، وات/متر مستقل از طول کابل

کاربرد کابل های خود تنظیم کننده:

دو کاربرد عمده این دسته از کابل ها، محافظت در برابر یخ زدگی و کنترل دما می باشد؛ ممانعت از یخ زدگی، ممانعت از یخ زدگی لوله ها و ظروف، یخ زدایی، استفاده در درب های اتاق های سرد در سردخانه ها، استفاده درون رمپ ها و سقف خانه ها به منظور ممانعت از یخ زدگی و …

کنترل دمای لوله ها و ظروف، حفظ دما در یک بازه خاص، لوله های PVC عایق کاری شده با کابل حرارتی و ایجاد پنل های حرارتی از جمله دیگر کاربرد های این دسته از کابل ها می باشد.

تصاویر برداشته شده با دوربین های حرارتی که نشان دهنده حرارت تولید شده در سیستم هستند:

        

بعضی ازمردم براین باورند که نصب سیستم های گرمایشی تشعشعی برای ذوب برف و یخ کار افراط و ولخرجی است یعنی در واقع براین تصورند که این سیستم ویژه افراد ثروتمند است درصورتی که این باور اشتباهی است ،چراکه تجهیزات ذوب برف می تواند از بسیاری مسائل ایمنی به شما کمک کند مانند جلوگیری ازلیز خوردن افراد و متعاقب آن شکستگی دست و پا ، یا عدم لیز خوردن خودرو در سرازیری رمپ در ورودی یا خروجی پارکینگ که این حوادث می تواند هزینه زیاد مالی زیاد و گزافی را برای شما داشته باشد .

                               

در روزهای سرد و برفی زمستان با نصب یک سیستم ذوب برف پیشرفته و اتوماتیک ( گرمایش ازکف برقی ) در قسمت رمپ پارکینگ هراسی از لیز خوردن خود رو در سراشیبی نداشته باشید . حتی می توانید با نصب این سیستم مانع از یخ زدگی پلکان و پیاده رو در جلوی منازلتان شده و از آوردن گل و لای و کثیفی به داخل خانه جلوگیری کنید .

        

     

پله و رمپ ورودی ساختمان

        

رمپ پارکینگ         

               

شیروانی ساختمان

            

حتی حیوانات هم در فصل سرد گرما را دوست دارند

                 

هلی پد هتل قدس مشهد

            

ورزشگاه ترکیه

           

تاسیسات انتقال سوخت و مازوت

                

ارتباط با ما:

     

مازندران بهشهر خلیل شهر جنب بانک ملی

      

               

09120317917

      

09113523175

               

                    

01134649152

دایی یاسر



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۶
Daee Yaser

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی